Donald Trump rágalmazás miatt perli a CNN-t

2022. október 04. – 07:18

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Donald Trump volt amerikai elnök beperelte a CNN-t rágalmazásért. Állítása szerint a csatorna „rágalmazási és becsületsértési kampányt” folytatott ellene, ezért 475 millió dolláros kártérítést követel – írja a Reuters.

Trump a Fort Lauderdale-i kerületi bíróságon benyújtott, 29 oldalas keresetében azt állítja, hogy a CNN arra használta a jelentős befolyását, hogy politikailag legyőzzék őt. A volt elnök szerint a CNN már régóta kritizálja őt, de az utóbbi hónapokban fokozták a „támadásaikat”, mert szerinte a csatorna attól tart, hogy 2024-ben újra indul az elnökválasztáson.

„A CNN azon túl, hogy minden negatív információt kiemel a felperesről, és figyelmen kívül hagy minden róla szóló pozitív információt, arra törekedett, hogy hatalmas befolyását – állítólagos megbízható hírforrásként – arra használja fel, hogy a nézők és olvasók tudatában rágalmazza a felperest azért, hogy politikailag legyőzzék őt” – áll Trump beadványában, amit a Guardian idéz.

„A CNN a politikai egyensúly balra billentésére irányuló összehangolt erőfeszítése részeként egyre botrányosabb, hamis és rágalmazó címkék sorozatával – »rasszista«, »oroszbérenc«, »lázadó«, »Hitler« – próbálta besározni a felperest” – folytatódik a kereset. Több olyan esetet is felsorolnak, amikor a CNN Trumpot Adolf Hitlerhez hasonlította, többek között a műsorvezető Fareed Zakaria 2022 januárjában készített egy különleges riportot, amelyben a német diktátorról készült felvételek szerepeltek. A CNN egyelőre nem kívánta kommentálni az ügyet.

Donald Trumpnak jelentős jogi gondokkal kell szembenéznie, mivel az amerikai igazságügyi minisztérium büntetőeljárást indított ellene, amiért 2021 januárjában, hivatalából való távozása után titkosított kormányzati iratokat vitt magával a floridai, mar-a-lagói birtokára. Az FBI augusztusban házkutatást tartott a rezidencián, amely során több ezer, köztük sok bizalmas, titkos és szigorúan titkos iratot foglaltak le, amiket az exelnök a törvények szerint nem tarthatott volna magánál.

Ez az anyag eredetileg a Telexen jelent meg. Itt érhető el.